en skånings trädgårdsdrömmar.




lördag och jag och maken ha trotsat blåsten som gör luften isande kall trots solsken och tagit en tur till plantskolan. en hel korg med påskliljor till svärmor och några små blommor till mig känns som en bra utdelning. fyra små tappra pelargonsticklingar fick följa med hem bland annat. så söta i sina små kultiveringsjordar. white alba tror jag sorten hette och som namnet säger ska blommorna bli vita.

annars är det piffning av tv-rummet som pågår. jag flyttar runt och plockar fram och plockar ifrån, tar några steg bak och betraktar. snart färdig tror jag.

1 kommentar:

  1. Härligt med den första turen till plantskolan på våren när man verkligen på riktigt vågar börja planera får årets gröna! Fin blogg du har och kul att hitta hit. kram Victoria

    SvaraRadera